Blogs

Is agressie bij dementie anders?

Storm je op een agressie incident af en druk je de cliënt, patiënt of het kind tegen de muur of op de grond? Maak je gebruik van judotechnieken of doe je maar wat? Grijp je al in als iemand tegenover jou flink staat te schelden of lukt het met de kennis die je hebt, om de-escalerend te werken om zo agressie te voorkomen?

Je hebt altijd keuzes in de manier waarop je professioneel om kunt gaan met agressie in de zorg. Ik heb jarenlange ervaring in het geven van trainingen en het werken met moeilijk gedrag. Agressie is in veel gevallen te voorkomen met de passende bejegening en attitude richting de cliënt. Hiervoor hebben wij een krachtige methodiek ontwikkeld:
 

ACKT: Attitude – Cognitie – Kader – Technieken

 

Ik help medewerkers in de zorg professioneel om te gaan met agressie. Voor veel medewerkers betekent dit een andere werk- en denkwijze dan ze tot nu toe gewend waren. Voor anderen is het een aanvulling op hun visie en hun manier van omgaan met agressie. Ik laat medewerkers inzien dat er meerdere mogelijkheden zijn om agressie te voorkomen of met agressie om te gaan. Daarbij ga ik onder meer in op hoe je vroegtijdig
signalen van agressie kan herkennen en wat je dan kan doen. Voorkómen van agressie is beter dan fysiek te moeten ingrijpen.

 

Ik streef naar een goede gezondheidszorg, waarbij cliënten optimaal worden geholpen in de behoefte die ze op dat moment hebben.

Mijn missie

Mijn missie is het beperken van agressie in de zorg en het optimaal omgaan met eventuele escalaties.

Ik vervul mijn missie met passie door het bieden van hoogwaardige – maar toegankelijke – trainingen, waarmee agressie in de zorg tot een minimum beperkt wordt.


Dit boek is een tool om je bewustzijn te verhogen. Daarmee vergroot je je inzicht in wie je bent, wat je doet en waar de behoeften van de cliënt liggen. Zo is ‘kunnen ontspannen’ een belangrijke factor in de kwaliteit van leven. Jij en ik zijn in staat om hier zelf keuzes in te maken en zelf het initiatief te nemen om ontspanning op te zoeken. Onze cliënten kunnen dat niet altijd, maar hebben net zo hard als wij deze ontspanning nodig. Je maakt ruimte voor ontspanning door de juiste warmte en sfeer te creëren.
 

Door veranderingen in de basiszorg en bezuinigingen is er steeds minder tijd en aandacht voor de cliënt, maar ook voor de zorgverlener. Er is steeds minder ruimte om stil te staan bij wie wij zijn, wat wij doen, wie de cliënt is en hoe wij de cliënt het beste van dienst kunnen zijn. Ik heb veel ervaring in het werken met mensen met een verstandelijke beperking en moeilijk gedrag. Hierbij heb ik veel goede, maar ook minder goede ervaringen.


 

 
Geen nieuwsberichten gevonden

Attitude

07-06-2023
> Lees verder
 

Kaders

07-06-2023
> Lees verder
 
 
 
 
Terug naar boven